zaterdag 16 april 2011

En dan laat 'ie toch nog iets van hem horen...

Oeps...
Volgens mij heb ik mijn blog een klein beetje heel erg verwaarloosd de afgelopen tijd!!! Maar, daar komt verandering in! Vanaf de Superbowl heb ik niets meer van mijn eigen te laten horen...

Dus, eigenlijk komt het voornamelijk omdat er niet zo heel veel nieuwe dingen meer gebeuren. Op dit moment kan je wel zeggen dat ik me helemaal heb aangepast aan het leven op een Amerikaanse universiteit... Alhoewel ik nog wel een paar dingen anders zie dan sommige Amerikanen doen...

Maar goed, na wat recapituleren denk ik zo dat het eerste echte evenement na de Superbowl waarschijnlijk wel de Spring Break is. En de verhalen over de Spring Break van Amerikaanse studenten die totaal zedenloos naar Florida of Cancun in Mexico gaan, gaat niet op voor de Freshmen, sinds ze toch niet mogen drinken. (Tenminste, het gaat niet op voor de Freshmen op UNE, in Maine...)

Dus mijn Spring Break heb ik niet doorgebracht in een zomers feesttent. Maar ik ben er wel opuitgegaan! Ik wilde namelijk naar Boston gaan tijdens Spring Break, maar als een van de weinige zonder een rijbewijs, kon ik niet de auto nemen. Dus, als echte Hollander, ben ik op mijn fietsje (die ik van de universiteit kreeg) naar Boston gereden!!!
Eerste vraag is natuurlijk, en hoe ver is dat dan? Naar Boston in een rechte lijn, over de snelwegen, is zo'n 95 mijl (=153 km) Maar natuurlijk moest ik meer wat sluip-door-kruip-door routes nemen, om er zeker van te zijn dan ik niet wordt aangereden. En dat heb ik dan ook gedaan. Mijn heenweg (tot Danvers, MA, een plaatsje dichtbij Boston vanwaar ik de trein naar Boston heb genomen) en halverwege de terugweg,- ja ik heb het laatste deel valsgespeeld- was zo'n 150 mijl (=241 km). En dat is eigenlijk niet zo heel ver als je een hele week erover kan doen... Dus, heb ik per dag maar zo'n 50 km gefietst, plus een paar rustdagen gehad...
En natuurlijk ben ik een dag in Boston geweest. En wat heb ik een Boston gedaan? Ik ben naar Northeastern University geweest (ik zal ik een van de volgende blogs, die sneller zullen komen dan deze, uitleggen waarom). Vandaar ben ik terug naar het centrum gewandeld, waar ik de Freedom Trail door het mooie historische Boston heb gelopen!
Een deel van de Freedom Trail is Quincy Market, waarschijnlijk mijn favoriete stek van Boston op Fenway Park (het honkbalstadium van mijn favoriete team, The Boston Red Sox)) na. En Quincy Market was een gekke huis, en dat voor 15 Maart!
En waarom het zo'n gekkenhuis was op 15 maart??? 15 Maar is de Amerikaanse Ierse feestdag 'St. Patrick's Day.' En Boston is bij uitstek de stad voor 'the Irish.' Dus daar wordt hardop gefeest, vanaf de ochtend. En rondom Quincy Market is, zeg maar, het hippe jongeren centrum van de stad. Dus waren er al vrij veel dronken mensen, 2 uur 's middags!!! Dus terwijl ik door de krappe straten van Boston mijn weg probeer te maken, loop ik langs een groep mensen die heel dichtbij een bargevecht aan staan. De worden 'whore' en 'slut' werden door elkaar geschreeuwd. Ik ben dan maar verder gelopen, totdat ik een bedelaar zag met een bedelbord, met de tekst: "Give me money, so I can get drunk. Then a woman will take me with her and molest me. At least I will have some place to stay..." Of iets in die zin (pfff, lang geleden zeg.... :P).
Uiteindelijk verliet ik Boston, en op de volgende zondag was ik weer veilig terug op campus, na mijn avontuur. Natuurlijk vond iedereen me een totale 'weirdo', omdat zo'n grote arbeid in een vakantieweek, nota bene, helemaal niet gekend is voor de Amerikanen. Uiteindelijk vond iedereen het toch wel gaaf dat ik het had gedaan.

Na een week niets doen, barstte voor een week het geweld los. Het geweld van dans, wel te verstaan. Wat dat betekent is dat ik heel erg actief was bij het hoogtepunt van het jaar voor de UNitEd International Club: 'The Multicultural Heritage Show.' Dat is een show waarin we zoveel mogelijk van andere culturen laten zien. En omdat er een enorm tekort is aan (quassi-)vrijwillige mannen om dansen te doen, was ik vrijwel in elke dans betrokken. Uiteindelijk was ik een danser in een hiphop/Bollywood en een traditioneel Indiase dans act, de Latijns Amerikaanse dansen Bachata, merengue en een heel klein beetje punt. Voor de Bachata en traditioneel Indiase dans geven de clips een heel goed beeld hoe die dansen eruit zien. De hiphop/Bollywood dans is een stuk anders dan de clip. (Voor de Facebookers onder ons, houdt mijn Facebook in de gaten, als het goed is wordt er binnenkort een serie clips geupload van de hele show...!) Daarnaast was ik een van de detectives in de door mij en Bailey geschreven 'Multilingual Crime Skit.' Oftewel een soort van sketch, compleet door onszelf geschreven, waarin 14 talen te horen zijn!!! Die skit deed het heel goed voor het publiek. En op 1 April, zonder dollen, was het tijd voor de show!
En daarna is er niet al te veel bijzonders meer gebeurd, de Latijns Amerikaanse dansgroep heel besloten, ook onder mijn stem, om door te gaan met het leren van de Bachata routine.

Na de show, die werkelijk waar alletijd heeft ingenomen die ik mogelijk kon hebben naast schooltijd, is alles weer zo'n beetje zijn normale gangetje gegaan. Behalve dan dat, na al vier sneeuwdagen te hebben gehad, en tot en met half maart constant minstens zo'n meter sneeuw lag, was het op 1 April weer raak voor sneeuw...
En zelfs mensen in Maine, die toch wel, naar eigen zeggen, niet meer zo heel erg opkijken van een meter of twee, drie sneeuw, was die sneeuwbui toch wel vrij verrassend.

En afgelopen donderdag was er het jaarlijkse dragball van UNE. Inderdaad, en toen ging ik dus in dameskleding gehesen naartoe! Inderdaad, voor de derde keer in mijn leven was ik een vrouw voor een avond. Uiteindelijk was het een leuke avond, en een veel gehoorde reactie was: 'You looked like a very convincing and pretty girl!' Ik heb me laten vertellen dat het een compliment is...

En dat was in het -relatief- kort wat er zo'n beetje aan de hand op het normale leven na, sind de laatste blog!

P.S., houdt mijn blog in de gaten voor foto's van de campus in de sneeuw gehuld, de Multicultural Heritage Show, en de Dragball. Als ik tijd heb de komende week (waarschijnlijk komend weekend) zal ik ze online zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten